МИСТЕЦТВО 8 КЛАС


Шановні учні ! Своєчасно виконуйте завдання! ( Роботи надсилайте за номером 0958768855 у VIBER) Свої оцінки ви можете переглянути в електронних щоденниках.

24.05.2022(8-А), 25.05.2022 (8-Б).

Тема: Стильовий синтез. Творчість Миколи Лисенка.

1. Перегляньте відео.


2. Домашнє завдання.
Варіант ІІ. Створи ескіз для оформлення диска «Шевченко і музика» [матеріали за вибором). Роздивись варіанти композцій.



17.05.2022(8-А), 18.05.2022 (8-Б).

Тема: Стильовий синтез. Творчість Тараса Шевченка і Миколи Лисенка.

1. Перегляньте відео з теми.


2. Вирішіть кросворд на повторення за посиланням 

https://onlinetestpad.com/ua/crosswordview/74798-mistectvo-8-klas

10.05.2022(8-А), 11.05.2022 (8-Б).

Тема: Контрольна робота з теми "Стильовий синтез".

1. Перевірте свої досягнення, виконавши завдання у підручнику на ст. 194,195.


04.05.2022(8-А), 05.05.2022 (8-Б).

Тема: Реалістичний стиль у музичному мистецтві. Урок 2.

Мета: розширені уявлення про мистецтво реалізму, логічне мислення, вдумливе сприйняття художніх творів, прагнення до творчої самореалізації, сприймання мистецького твору як форми самовираження людини, толерантне ставлення до культурного розмаїття регіонів світу.

1.Перегляньте презентацію за посиланням:

https://www.ourboox.com/books/

2. Повторіть матеріал з теми.

 Якщо романтики, намагалися передати ставлення до внутрішнього світу людини в піднесено-емоційній манері «голосом серця», то в реалістичному мистецтві митців  цікавить  сувора правда життя.

Ознаки реалізму в музичному мистецтві:
  • Реалістичне відображення здійснюють через посилення інтонаційної виразності;
  • Посилення драматизму ситуації;
  • Почуття простої людини зіставляються з жорстокими обставинами її оточення;
  • Загострення соціальної спрямованості;
  • Використання синтетичних жанрів, зокрема опери
Опера (від «праця, твір»)
 - синтетичний вид музичного мистецтва, зміст якого втілено в сценічних музично-поетичних образах. 
В опері поєднано музику, драматургію, образотворче мистецтво, хореографію. 
  Композитори-реалісти внесли в музику нове коло образів, пов'язаних як з повсякденним життям людини, так і з великими історичними подіями. Реалізм - це доба введення народної пісні в музику. 
У західноєвропейській культурі найяскравішим виразником музичного реалізму вважають видатного італійського композитора, диригента Джузеппе Верді (1813-1901) 
Він автор 26 опер, кращі з яких належать до вершин оперного мистецтва. 
Реалістичному стилю композитора притаманні такі риси, як злиття музики з драматичною дією, простота та виразність наспівних мелодій, коріння яких - у італійській народній пісні.
Найпопулярнішими у світовому оперному репертуарі стали три «зіркові» реалістичні опери: «Травіата», «Трубадур» і «Ріголетто», присвячені знедоленим людям, які страждають і гинуть унаслідок соціальної нерівності. 
 На прикладі опери "Ріголетто " (за п'єсою В.Гюго "Король бавиться"), яку Дж.Верді вважав найкращим своїм творінням, можна простежити неповторний стиль великого маестро. 
  Музична драматургія опери – це напружений і динамічний наскрізний розвиток. 
Конфлікт закладений у трагічній долі головного героя - старого блазня, потворного горбаня Ріголетто, який постає то злим і жорстоким, коли він насміхається над аристократами, то ніжним і люблячим батьком єдиної доньки Джільди, закоханої в легковажного красеня герцога.  Характери персонажів та їхні взаємини втілені правдиво, мелодії лаконічні та інтонаційно конкретні та виразні.
Прослухайте музичні фрагменти опери «Ріголетто».
Дж. Верді Опера "Ріголетто" Арія Ріголетто
Дж. Верді. Арія Джільди из оперы ''Ріголетто''




Дж.Верді Опера "Ріголетто" Пісенька Герцога




  • Порівняйте музичні образи, характеристики головних персонажів опери. 
  Рідкісна театральність, сценічність опери «Ріголетто», у якій вирують шекспірівські пристрасті, приваблює багатьох постановників. 
   Цей оперний шедевр йде на сценах Одеського національного академічного театру опери та балету, Київського муніципального театру опери і балету для дітей та юнацтва (виконують італійською мовою)
   Прагнення до реалізму, правдивості музичних образів характерно для російської музики. Композитори яскраво відображали у своїх операх глибоку давнину, старовинні обряди й перекази, сільський побут, казкові теми. За глибиною реалізму і драматизму вирізняються опери Модеста Мусоргського.
Модест Мусоргський (1839-1881) Яскравий композитор-реаліст і виразник народних дум, в його операх народ стає головним героєм. Композитор створює правдиві, рельєфні музичні образи. Замість оперних арій він застосовує жанр пісні, близької до фольклорних зразків.
Кульмінаційний момент опери «Борис Годунов» – сцена під Кромами, де народ, справжній творець історії, постає у стихійному пориві. У цьому протесті він виявляє свою богатирську міць.
Прослухайте хор «Расходилась, разгулялась удаль молодецкая» з опери «Борис Годунов».
  • Яка роль динамічного та темпового розвитку у створенні образу народу.

   Реалістичні картини народного життя змальовані у сценічних творах українських композиторів. 
  Перлиною української класики стала музична картина «Вечорниці» Петра Ніщинського, яка є дивертисментом до вистави «Назар Стодоля» Тараса Шевченка.
Петро Ніщинський (1832-1896) Український композитор і поет-перекладач.  Майже вся музика «Вечорниць» побудована на матеріалі народних пісень і танців. Центральна її частина – знаменитий чоловічий хор «Закувала та сива зозуля»

Слухання  П.Ніщинський  хор «Закувала та сива зозуля» 
  Реалістичні тенденції, пов'язані з народними обрядами, проникають і в історико-романтичні опери українських композиторів. Тема опери «Роксолана» Д.Січинського навіяна народними переказами про сміливу дівчину Настю Лісовську, що потрапила у турецьку неволю і полонила своєю вродою і розумом султана. 
Денис Січинський (1865-1909) Видатний український композитор і хоровий диригент, перший професор музики у Галичині, музично-громадський діяч, педагог.
Слухання Д.Січинський Арія Роксолани з опери "Роксолана" 
   Опера «Роксолана» не була завершена автором.  Остаточну редакцію здійснив Мирослав Скорик (1993), після чого її поставили на сцені Львівського оперного театру силами студентів Вищого музичного інституту ім. М. В. Лисенка.

3. Домашнє завдання.

Завдання:

  • Назвіть особливості реалізму в музиці порівняно з романтизмом. 
  • У чому, на вашу думку, полягає реалістичність головних героїв опери  Дж. Верді «Ріголетто»?
  • У яких операх українські композитори використовували народні обряди, яка їх роль в оперній драматургії?

26.04.2022(8-А), 27.04.2022 (8-Б).

Тема: Реалістичний стиль у музичному мистецтві.

Мета: розширені уявлення про мистецтво реалізму, логічне мислення, вдумливе сприйняття художніх творів, прагнення до творчої самореалізації, сприймання мистецького твору як форми самовираження людини, толерантне ставлення до культурного розмаїття регіонів світу.

1. Переглянути відео.



2. Ознайомитись з матеріалом за посиланням 

https://narodna-osvita.com.ua/6020-realstichniy-stil-u-muzichnomu-mistectv.html

3.Домашнє завдання. Дати відповіді на запитання:

·       Назвіть особливості реалізму в музиці порівняно з романтизмом.

·       В музиці реалістів кого змальовує?

Переглянути фрагменти екранізації опери «Ріголетто» Дж. Верді.

19.04.2022(8-А), 20.04.2022 (8-Б).

Тема: Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві.(Урок№2)

1. Перегляньте відео.

3. Опрацюйте матеріал, укладіть короткий конспект.

Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві

Як ви думаєте, у якому з видів мистецтва кращі можливості для зображення правди життя?

У середині XIX ст. романтизм поступився місцем реалізму, який часто розглядають як його протилежність, як мистецтво «втрачених ілюзій». Романтики намагалися створити нову, прекрасну реальність, а реалісти — правдиву. Вони відображували життя у справжніх образах, а не у вигаданих, що виникли в уяві митця.

Розвивався реалізм у різних країнах не одночасно і набував різноманітних форм. Нерідко митці починали свій творчий шлях як романтики, а згодом переходили на позиції реалізму. У цей період у мистецтві спостерігають одночасне існування класицистичних, романтичних і реалістичних тенденцій. Усі ці стилі тяжіли до вищих орієнтирів краси, але обирали різні шляхи її досягнення. Своєрідне взаємне переплетення стилів завжди відбувалося в мистецтві й особливо в кожну перехідну добу.

Реалістичний напрям, як і попередні стилі, виявився в різних мистецьких галузях — літературі (романи й повісті Ч. Діккенса, О. Бальзака, М. Гоголя, Л. Толсто-го), живописі (картини Г. Курбе, І. Рєпіна), музиці (опери Дж. Верді, М. Мусоргського), театрі (М. Щепкін, М. Заньковецька). Реалізм був представлений багатьма національними і авторськими варіантами стилю. Проте всім їм була властива достовірність у відтворенні дійсності. Показовою є поява творів, що містять не лише правдивість, а й сатиру.

В образотворчому мистецтві набув розквіту так званий критичний реалізм, який змальовував явища соціальної дійсності, працю простих людей. Відмінною рисою реалізму є звернення до повсякденного життя в побутовому та історичному жанрах, у портреті й пейзажі.

Легенда іспанського мистецтва Франсіско Гойя створив свій дивний світ образів у численних картинах (понад 6 тис.) і гравюрах, які вражають таємничою загадковістю. У його романтичних роботах раннього періоду — вуличних сценках, святкуваннях, прогулянках, іграх — переважає декоративність. Наступний період розкриває іншу грань його таланту — реалістичну. У серії гостро сатиричних гравюр «Капрічос» митець відкрив нове бачення світу з його нороками й страхіттями. Отже, митця вважають предтечею реалістичного мистецтва.

2.Виконайте практичну роботу.





05.04.2022 (8-А), 05.04.2022 (8-Б).

Тема: Музика романтиків. Нова ера митців-виконавців: Н.Паганіні, Ф.Ліст.

1. Опрацюйте теоретичний матеріал. Запам'ятайте! Запишіть в зошити основні тези, вони виділені червоним кольором.

Музичний романтизм, як художній напрямок, постав на початку XIX століття під впливом раннього німецького літературно-філософського романтизму (Ф. В. Шеллінг, Жан Поль та ін.); надалі розвивався в тісному зв'язку з різними течіями літератури, живопису і театру (Дж. Г. Байрон, Делакруа, Г. Гейне, А. Міцкевич та ін.).

Музичний романтизм умовно поділяють на три етапи:

  • Ранній, пов'язаний із творчістю Ф. Шуберта, Н. Паганіні, Дж. Россіні та інших.
  • Зрілий (1830 — 1850-ті рр.), пов'язаний з творчістю Ф. Шопена, Р. Шумана, Г. Берліоза, Ф. Ліста.
  • Пізній етап продовжувався до кінця XIX століття і представлений творчістю Й. Брамса, А. Брукнера, Р. Вагнера та інших.

У порівнянні з попередніми епохами, музичний романтизм вирізняється глибшим розкриттям індивідуального світу особистості, висуванням психологічно складного, відзначеними рисами роздвоєності ліричного героя. Романтичний ідеал передбачає культ пристрастей, устремління до піднесеного, до свободи, а романтичний герой — це особистість із сильним характером. Тому не дивно, що з-поміж видів мистецтва, якими захоплювалися романтики, музиці належала пріоритетна роль. Адже музика — голос серця, здатна передавати все розмаїття почуттів і вражень від навколишнього світу, зокрема від природи, з підвищеною емоційною виразністю, тобто саме те, що прагнули відтворити митці нового покоління. Найхарактернішою рисою романтичної музики порівняно з попередніми стилями стає програмність, а панівною сферою образності — лірика. У непрограмній музиці посилилася образна конкретність.

Композитори-романтики виявляли інтерес до народної творчості, національно-самобутньої культури. Романтизм дав потужний імпульс формуванню національних композиторських шкіл. Розвивалися попередні вагомі традиції професійної музики Італії (творчість скрипаля-віртуоза Н. Паганіні), Франції (симфонії Г. Берліоза), Австрії (пісні Ф. Шуберта), Німеччини (твори Р. Шумана, опери Р. Вагнера). Разом з ними розквітають нові національні музичні школи: польська (Ф. Шопен, С. Монюшко), чеська (Б. Сметана, А. Дворжак), угорська (Ф. Ліст), норвезька (Е. Гріг), іспанська (І. Альбеніс), фінська (Я. Сібеліус), російська (П. Чайковський, М. Римський-Корсаков та ін.), українська (С. Гулак-Артемовський, М. Лисенко та ін.).

Для того щоб глибше розкрити індивідуальний світ людини, романтики шукали особливі засоби вираження. Це знайшло втілення у творах малих форм: прелюдіях, фантазіях, скерцо. Нового життя набула інструментальна мініатюра, здатна виражати почуття, які важко висловити. Виникли нові жанри: експромти, музичні моменти, ноктюрни, пісні без слів, інтермеццо.

Характерні риси романтизму в музиці:

-       Протиставлення ідеального світу та повсякденності

-       Відображення проблем людини, її самотності та конфлікту із зовнішнім світом

-       Звернення до народної творчості, національної культури, історичного минулого

-     Переважання національно патріотичних і демократичних тем, теми любові до природи.

2. Перегляньте відео.

3.Виконайте домашнє завдання. 

Підготуйте невеличке повідомлення про одного з митців-виконавців: Н.Паганіні, Ф.Ліст. Запишіть в зошит та надішліть у VIBER на номер 0958768855.

Якщо ви виконали всі завдання, то ви молодці!!!!

29.03.2022 (8-А), 30.03.2022 (8-Б).

Тема: Музика романтиків.

1.Перегляньте відео.


2. Складіть кросворд з теми.

22.03.2022 (8-А), 23.03.2022 (8-Б).

Тема: Романтизм в образотворчому мистецтві.

1.Перегляньте відео.


2. Виконайте практичну роботу.

ст.154,155( підручник), варіант на вибір.





15.03.2022 (8-А), 16.03.2022 (8-Б).

Тема: Класицизм. Музика.

1. Ознайомтеся з матеріалом.

ЕПОХА  КЛАСИЦИЗМУ  В  МУЗИЦІ

§  КЛАСИЦИЗМ (лат. classcus – зразковий) – стиль в мистецтві XVII – поч. ХІХ ст.

§  Склався під впливом естетики Відродження з його орієнтацією на античне мистецтво як на неперевершений художній взірець.

§  Класицизм виник у Франції у XVII ст. спочатку в літературі і театрі, а потім в музиці, відобразивши в своєму мистецтві зміну світосприйняття з релігійного на  світське.

§   У XVIIІ ст. мистецтво класицизму було тісно повязане з ідеями суспільного руху Просвітництва.

Загальна характеристика

Естетика

класицизму

§ В основі – культ розуму – раціоналізм, стрункість і логічність.

§ Розум переважає над почуттями.

§ Опора на естетичні ідеали античності: здатність людського розуму створювари гармонію і красу, виявлення краси не в Богові, а в природі та людині.

§ Особистість людини, як найвища цінність буття, звільнення її від релігійно-церковного впливу.

§ Надання великого значення виховній функції мистецтва.

Характерні

риси

стилю

§ Художня єдність тем, образів, мотивів та форм.

§ В західноєвропейській музиці складаються «зразкові» для усієї наступної історії структури сонати та симфонії, а в театрі формується жанр психологічної драми.

§ Суворі канони: врівноваженість пропорцій, виключення всього зайвого, другорядного.

§ Суворе ділення на «високі» та «низькі» жанри. Змішування жанрів було недопустимим.

§ Логічність мислення, гармонія і ясність тем.

Жанри

§ Соната, симфонія, опера, концерт.

§ Сформувався багаточастинний сонатно-симфонічний цикл, який до цього часу був основою багатьох інструментальних творів.

§ Склались головні типи камерних ансамблів – тріо, струнний квартет.

§ Унормувався класичний склад симфонічного оркестру.

Музична

мова

§ Утверджується верховенство гомофонно-гармонічного стилю.

§ Нове розуміння гармонії як основи ладотонального мислення: на гармонію як на фундамент, стала опиратися мелодія.

§ Переважаюсть світські форми, які пов’язані з оперою і гомофонно-гармонічним складом інструментальної музики.

§ Стверджується мажорно-мінорна система.

§ Образно-тематична виразність інструментальних тем досягалась поєднанням мелодичної інтонації зі словом, зоровим образом, характером героїв в опері.

§ Нові уявлення про якості музики: наслідування звуків природи і характеру людської мови, характерам людей.

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

 

Опера-seria

Опера-buffa

1

Засновник

Алессандро Скарлатті

Джованні Перголезі

2

Сюжет

Історично-легендарний або міфологічний, із заплутаними, часто мало правдивими інтригами та обов’язковою щасливою кінцівкою.

Повсякденний, нехитрий, комедійний, переважно із міського побуту. Інтрига проста, але цікава.

3

Герої

Королі, полководці, античні боги та інші персонажі стародавніх міфів.

Сучасники, звичайні люди – солдати, селяни, слуги, купці, лікарі, монахи, юристи , їх дружини та діти.

4

Динамічна дія

На другому плані.

Відіграє важливу роль.

5

Арія

Є основою вистави, центральною оперною формою, яка явно переважує все інше. Слугує для демонстрації вокальної віртуозності. Найчастіша форма – тричастинна da capo.

Знаходиться у рівновазі з іншими оперними формами, позбавлена віртуозних прикрас. Своєю простотою наближена до народної пісні.

6

Речитатив

Малозначимий.

Часто більш виразний, ніж арія. Має широке застосування.

7

Ансамблі

Поступово майже зникли.

Займають провідне місце.

8

Сценічне оформлення

Дуже пишне, ефектне.

Скромне.

Видатні музиканти XVIII ст. – попередники віденського класицизму

Джованні

Перголезі

(1710-1736)

Італійський композитор. Закінчив консерваторію в Неаполі як композитор і скрипаль. Керував інструментальними та хоровими капелами. Ним створено більше 10 опер; серед них – «Служниця-пані», яка обезсмертила ім’я композитора і поклала початок жанру опери-buffa.

Класик італійської комічної опери, Перголезі створив кілька ораторій, кантат, концертів, мес і 30 струнних тріо-сонат (для 2 скрипок і контрабаса). В ряду його творів «Stabat Mater» (для хору, солістів і струнного оркестру).


 

 

ОПЕРА «СЛУЖНИЦЯ-ПАНІ»

-         Опера Дж. Перголезі «Служниця-пані» – це  весела історія про те, як служниця Серпіна за допомогою забавних хитрощів одружує на собі свого багатого хазяїна – аристократа-телепня Уберто.

-         В опері всього два співаючих персонажі – «спритна служниця» та «нерозумний пан».

-         Музичні номери обмежуються аріями та дуетами, які з’єднуються речитативами-secco. Мелодії арій та дуетів наближаються до побутової музики, а також пародійно відтворюють особливості мелодики опери-seria.

-         Перголезі вперше використав риси, які надалі стали характерними для подібних персонажів опери-buffa: буфонна скоромовка у баса та легкі, грайливі мелодії танцювального характеру – у сопрано.

-         У дуеті Уберто і Серпіни «Розумію я прекрасно», Серпіна переконує Уберто в тому, що він дійсно схильний одружитися з нею. Вона описує свою красу і привабливість, а Уберто, в душі згодний із Серпіною, але відкрито не хоче в цьому зізнатися.

Слухання: Дж. Перголезі. Дует Серпіни і Уберто з опери «Служниця-пані»

Крістоф

Віллібальд

Глюк

(1714-1787)

Німецький композитор, диригент. Його життя і творча діяльність проходили переважно у двох містах – спочатку у Відні, а потім в Парижі. Глюк написав більше 100 опер, серед яких «Орфей і Евридіка», «Альцеста», «Іфігенія в Авліді», «Арміда».

Глюк, дотримуючись принципів класицизму, створив новий тип опери. Він прагнув подолати недоліки опери-seria, яких вона набула на цей час. Опера-seria перетворилася на «концерт у костюмах», «альбом арій», оперу «зірок»: співаки змагалися на сцені у віртуозному співі і вимагали від композиторів ефектних арій, в яких музика часто не відповідала сценічній ситуації та змісту слів. Тому, композитор відмовився від віртуозних надмірностей в аріях, посилив роль ансамблів, хору та оркестру. 


ОПЕРА «ОРФЕЙ І ЕВРИДІКА»

Орфей сумує про смерть своєї коханої Евридіки. Амур каже, що Орфей може спуститися в підземний світ і повернути Евридіку за умови, що по шляху назад він не обернеться і не подивиться на неї.

У підземному царстві Орфей здобуває перемогу над фуріями, і Блаженні тіні призводять йому Евридіку і з'єднують руки закоханих. Орфей веде її до виходу, пам'ятаючи про те, що йому не можна обертатися, однак Евридіка про цю домовленість не знає.

Не розуміючи, чому Орфей відмовляється на неї дивитися, Евридіка намагається наполегливо привернути його увагу. Орфей не витримує, обертається і укладає Евридіку в свої обійми, після чого вона відразу ж помирає. Орфей в розпачі намагається накласти на себе руки, але раптом з'являється маленький Амур і воскрешає Евридіку в знак любові і відданості Орфея.

Слухання: К.В. Глюк. Опера «Орфей і Евридіка», Сцена Орфея з фуріями з ІІ дії.

ВІДЕНСЬКІ КЛАСИКИ


-         Центром музичного світу в XVIII столітті була столиця Австрії місто Відень.

-         У Відні жили Франц Йозеф Гайдн, Вольфганг Амадей Моцарт і Людвіг ван Бетховен. Ці три великі імені увійшли в історію як віденські класики.

-         Віденських класиків об’єднувало віртуозне володіння різними стилями музики і прийомами композиції:від народних пісень до поліфонії.

-         Ф.Й. Гайдн, В.А. Моцарт, Л. Бетховен створили високий тип інструментальної музики, в якому вся розмаїтість образного змісту втілено в досконалу художню форму.

-         В їх творах органічно поєднуються почуття та інтелект, трагічне та комічне, точний розрахунок і природність, невимушеність висловлювання.

-         Кожен із представників віденської класичної школи володів неповторною індивідуальністю: Й. Гайдн більше тяжів до народно-жанрових образів, гумору, жарту; Л. Бетховен – до героїки; В. Моцарт був універсальним художником – йому вдавалось все.

2.Домашнє завдання. Складіть 6 тестових запитань з теми.

15.02.2022 (8-А), 16.02.2022 (8-Б).

Тема: Галантне рококо.

Мета:

навчальна: розширити загально-естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, поняттями, з життям і творчістю композиторів, художників, скульпторів; музичними творами, художніми творами;

розвиваюча: розвивати музичні здібності - метро-ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально-хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики, художніх творів;

виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості - національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій, до живопису.

1. Гра «Продовж речення» (Усно).

1.    Основні ознаки бароко – це….                                                           

2.    Вперше українське бароко виникло ….                                            

3.    У центральних та східних регіонах українське бароко називалося…

4.    Найбільш розвинулося у таких видах мистецтва…                              

5.    Найменш розвинулося у ….

6.    До українського бароко відносимо такі споруди…

7.    За правління гетьмана …… було збудовано найбільше споруд у стилі козацького бароко

8.    Відомими архітекторами є ….

9.    Деякі ікони доби українського бароко наближалися до….

10.  З вершинами книжкової графіки бароко пов’язані …….

11.  Становлення й  розвиток шкільного театру припадає на …..

12.  Надзвичайну популярність серед народу України мали картини …. 

2. Перегляньте відео.



3.Домашня робота.

 Виготовте овальну рамку для фотографій, придумайте  для неї декор у  стилі рококо (паперопластика). Зразок дивіться в підручнику.



08.02.2022 (8-А), 09.02.2022 (8-Б).

Тема: Українське бароко. 

Мета:

навчальна: розширити загально-естетичний кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, поняттями, художніми творами;

розвиваюча: розвивати аналітико-синтетичні здібності, пам’ять, логічне мислення, навички образного, осмисленого сприйняття художніх творів;

виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості - національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю; любові до народних традицій, до живопису.

1. Перегляньте відео.


2. Виконати практичну роботу. Підручник ст.96-97. Намалювати натюрморт або замальовки меблів на вибір .

Завдання надіслати до п'ятниці  на номер 0958768855 (VIBER)

01.02.2022 (8-А), 02.02.2022 (8-Б).

Тема :Бароко: музика.

Мета.                  Навчальна: ознайомити учнів з поняттям «барокова музика», ознайомити із стильовими особливостями та періодами розвитку музичного мистецтва бароко, творчістю композиторів бароко, надати знання про особливості театрального мистецтва цієї доби.

Розвиваюча:          розвивати інформаційну та комунікативну компетентність учнів; сприяти розвитку навичок критичного мислення.

Виховна: виховувати інтерес до музичного та театрального мистецтва бароко, творчості композиторів цієї епохи, ціннісне ставлення до мистецтва бароко.

1.Робота в зошитах. Запишіть ключові тези.

Музика бароко - це стиль європейської класичної музики в період приблизно від 1600 до 1750 рр.

Серед відомих композиторів барокової музики виділяють И.С. Баха, Ґ.Ф. Генделя, А. Вівальді, А. Скарлатті, К. Монтеверді, Р. Кайзера, Ж.Б. Люллі, А. Кореллі, Г. Перселла та інших.


2. Перегляньте відео. Запам'ятайте основні поняття.


3.Домашнє завдання. (Чекаю на ваші роботи за 25.01.22,26.01.22)

Робота з додатковими джерелами інформації

1. Дослідіть, чи звучить музика Й.С. Баха та А. Вівальді в наш час. У яких інтерпретаціях?

2. У вільну хвилину дослідіть історію розвитку скрипки.

3. За бажання у вільний час послухайте один з міні-циклів (Прелюдію і фугу) з «Добре темперованого клавіру» Й.С. Баха.

25.01.2022 (8-А), 26.01.2022 (8-Б).

Тема. Бароко.

1. Перегляньте відео, запишіть короткий конспект.


2.Виконайте практичну роботу письмово. Порівняйте натюрморти за тематикою, композицією,колоритом. ст.95 , підручник.
3.Роботу сфотографуйте та надішліть у VIBER на номер  0958768855 .

27.04.2021 (8-А), (8-Б).

Тема: Принципи реалізму в творчості українських митців.

Дорогі учні! Сьогодні на уроці ви ознайомитесь   з особливостями культурної  ситуації в Україні в ХІХ столітті; визначите риси стилів романтизму і реалізму в різних видах мистецтва України; закріпете знання про жанрову класифікацію творів мистецтва.

1.Робота з підручником для всього класу.

Розгляньте зображення театрів 





Дослідіть, елементи яких архітектурних стилів та напрямів простежуються у мистецтві? 


2. Перегляньте відео.






3. Підсумуємо!

В архітектурі реалізму переважала еклектика - суміш елементів різних стилів. 

У другій половині  XIX ст. у Києві було споруджено:

- будинок міської думи (архітектор Олександр Шіле);

- готель «Континенталь»; 

- політехнічний інститут та першу гімназію (архітектор  Олександр Беретті);

На західноукраїнських землях теж з’явилися чудові зразки архітектури того часу:

- у Львові — будинки політехнічного інституту (архітектор  Юліан Захаревич) та Галицький Крайовий  сейм  (архітектор  Юліуш  Гохбергер),

- на Закарпатті — мисливський палац графів Шенборнів (архітектор Грессерсон), будинок ужгородської синагоги, комітетський будинок у Береговому.

4. Домашнє завдання . Повторити матеріал вивчених тем у ІІ семестрі.Підготуватися до Контрольної роботи.



20.04.2021 (8-Б), (8-А).

Тема: Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві. Практична робота.

1. Перегляньте відео. Повторіть матеріал попереднього уроку.


2. Виконайте практичну роботу. Придумай і намалюй сатиричну картину, карикатуру чи шарж на тему з життя сучасного підлітка(кольорові олівці, фломастер).



13.04.2021 (8-Б), (8-А) 

Тема: Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві.

Мета.

Шановні учні ! Сьогодні на уроці ми будемо розвивати  логічне мислення, розуміння поняття реалізм, уявлення про мистецтво реалізму, вдумливе сприйняття художніх творів;

навчимося  сприймати мистецький твір як форму самовираження людини, прагнення до творчої самореалізації, дбайливе ставлення до народних традицій і надбань своєї й інших культур, толерантне ставлення до культурного розмаїття регіонів світу.

1.Шановні учні! Прочитайте та запишіть головне в зошити.

   Реалі́зм (від лат. realis — «суттєвий», «дійсний») — стиль і напрям у літературі та мистецтві, які ставили метою правдиве відтворення дійсності в її типових рисах. Панування реалізму слідувало за добою романтизму і передувало символізму. Термін «реалізм» вперше вжив французький літературний критик Жуль Шанфлері в 50-х роках 19 століття для позначення мистецтва, що протистоїть романтизму і академізму.

   На відміну від романтизму, який зосереджував увагу на внутрішньому світі людини, основною для реалізму стає проблема взаємин людини і середовища, впливу соціально-історичних обставин на формування духовного світу (характеру) особистості. Замість інтуїтивно-почуттєвого світосприйняття на перше місце в літературі висувається пізнавально-аналітичне начало, а типізація дійсності утверджується як універсальний спосіб художнього узагальнення.

   У ХІХ ст. визначальною рисою реалізму вважалася «правдивість» — у розумінні «вірності дійсності», яку відображає митець. У зв'язку з цим варто зазначити, що справжнє мистецтво завжди є правдивим, адже незмінно прагне відображати істини й цінності людського буття, які, однак, не залишаються незмінними. Той чи інший художній напрям стає домінуючим і «правдивим» за певної доби саме тому, що виявляється здатним дати найпереконливіші відповіді на її виклики, найповніше виразити «істини буття», як вони мисляться й переживаються сучасниками.

   В різних країнах реалізм у живописі мав свою назву: В Росії – передвижництво, В Італії – веризм, в Австрії – гейдельберзька школа, в Америці – кола миттєвого відра. Французькі живописці належали до барбізонської школи: Т. Руссо, Ж. Мілле, Ж. Бретон.

Особливості реалістичного живопису:

ü  характер і вчинки героя пояснюються його соціальним походженням та становищем, умовами повсякденного життя;

ü  розв'язання проблем на основі загальнолюдських цінностей.

ü  правдиве, конкретно-історичне, всебічне зображення типових подій і характерів у типових обставинах при правдивості деталей;

ü  достовірність;

ü  уважне дослідження навколишнього світу.

Жанри реалістичного живопису:

ü  Побутовий

ü  Історичний

ü  Портрет

ü  Пейзаж


2.Домашнє завдання. Використовуючи матеріал підручника ,укладіть кросворд або тестові завдання. Роботи надішліть протягом 3 днів.

06.04.2021 (8-Б), (8-А)

Тема:Музика романтиків. Нова ера митців-виконавців: Н.Паганіні, Ф.Ліст

1. Опрацюйте теоретичний матеріал. Запам"ятайте! Запишіть в зошити основні тези, вони виділені червоним кольором.

Музичний романтизм, як художній напрямок, постав на початку XIX століття під впливом раннього німецького літературно-філософського романтизму (Ф. В. Шеллінг, Жан Поль та ін.); надалі розвивався в тісному зв'язку з різними течіями літератури, живопису і театру (Дж. Г. Байрон, Делакруа, Г. Гейне, А. Міцкевич та ін.).

Музичний романтизм умовно поділяють на три етапи:

  • Ранній, пов'язаний із творчістю Ф. Шуберта, Н. Паганіні, Дж. Россіні та інших.
  • Зрілий (1830 — 1850-ті рр.), пов'язаний з творчістю Ф. Шопена, Р. Шумана, Г. Берліоза, Ф. Ліста.
  • Пізній етап продовжувався до кінця XIX століття і представлений творчістю Й. Брамса, А. Брукнера, Р. Вагнера та інших.

У порівнянні з попередніми епохами, музичний романтизм вирізняється глибшим розкриттям індивідуального світу особистості, висуванням психологічно складного, відзначеними рисами роздвоєності ліричного героя. Романтичний ідеал передбачає культ пристрастей, устремління до піднесеного, до свободи, а романтичний герой — це особистість із сильним характером. Тому не дивно, що з-поміж видів мистецтва, якими захоплювалися романтики, музиці належала пріоритетна роль. Адже музика — голос серця, здатна передавати все розмаїття почуттів і вражень від навколишнього світу, зокрема від природи, з підвищеною емоційною виразністю, тобто саме те, що прагнули відтворити митці нового покоління. Найхарактернішою рисою романтичної музики порівняно з попередніми стилями стає програмність, а панівною сферою образності — лірика. У непрограмній музиці посилилася образна конкретність.

Композитори-романтики виявляли інтерес до народної творчості, національно-самобутньої культури. Романтизм дав потужний імпульс формуванню національних композиторських шкіл. Розвивалися попередні вагомі традиції професійної музики Італії (творчість скрипаля-віртуоза Н. Паганіні), Франції (симфонії Г. Берліоза), Австрії (пісні Ф. Шуберта), Німеччини (твори Р. Шумана, опери Р. Вагнера). Разом з ними розквітають нові національні музичні школи: польська (Ф. Шопен, С. Монюшко), чеська (Б. Сметана, А. Дворжак), угорська (Ф. Ліст), норвезька (Е. Гріг), іспанська (І. Альбеніс), фінська (Я. Сібеліус), російська (П. Чайковський, М. Римський-Корсаков та ін.), українська (С. Гулак-Артемовський, М. Лисенко та ін.).

Для того щоб глибше розкрити індивідуальний світ людини, романтики шукали особливі засоби вираження. Це знайшло втілення у творах малих форм: прелюдіях, фантазіях, скерцо. Нового життя набула інструментальна мініатюра, здатна виражати почуття, які важко висловити. Виникли нові жанри: експромти, музичні моменти, ноктюрни, пісні без слів, інтермеццо.

Характерні риси романтизму в музиці:

-       Протиставлення ідеального світу та повсякденності

-       Відображення проблем людини, її самотності та конфлікту із зовнішнім світом

-       Звернення до народної творчості, національної культури, історичного минулого

-     Переважання національно патріотичних і демократичних тем, теми любові до природи.

2. Перегляньте відео.

3.Виконайте домашнє завдання. 

Підготуйте невеличке повідомлення про одного з митців-виконавців: Н.Паганіні, Ф.Ліст.Запишіть в зошит та надішліть у VIBER на номер 0958768855.

Якщо ви виконали всі завдання, то ви молодці!!!!

19.01.2021(8-Б)    20.01.2021 (8-А)

Тема. Бароко.

1. Переглянути відео.



2.Виконати практичну роботу письмово. Порівняти натюрморти за тематикою, композицією,колоритом. ст.95 , підручник.

3.Роботу сфотографувати і надіслати у VIBER на номер  0958768855 .

12.01.2021 (8-Б)   13.01.2021(8-А)

Тема .Бароко: архітектура, скульптура, живопис.

1. Переглянути відео.


2. Опрацювати матеріал підручника ст.88-95.

3. Укласти кросворд з теми з ключовим словом БАРОКО.

4.Кросворди сфотографувати і надіслати у BIBER на номер  0958768855 .


10.11.20

Тема. Мистецькі перлини Візантії та Київської держави.

1.Опрацювати теоретичний матеріал підручника на ст 36-44.

2.Переглянути відео.



3.Виконати практичну роботу на ст.44 підручника. Варіант 2. Зішматочків кольорового паперу виконати мозаїку у Візантійському стилі. Роботи надіслати у VIBER(0958768855) до 16.11.20

12.10.20.

Тема . Пам"ятки мистецтва скіфії.

1. Переглянути відео.


2. Опрацювати матеріал підручника . Скласти 10 запитань для самоперевірки .Запитання надіслати на єлектронну пошту Nata-2706@i.ua або у VIBER за номером 0958768855


Комментариев нет:

Отправить комментарий

06.11.2023 навчальний тиждень у 10-Б класі розпочався з інтегрованого уроку української мови, літератури та музики, який провела вчитель   Т...